Er jeres kvalitetsprocesser i styr?
Tre gode råd til hvordan du får mere effektivitet, færre fejl og gladere medarbejdere
Det sker, at den røde tråd mellem strategien og de handlinger, der skal udføres i den anden ende, er knækket undervejs og der opstår uklarheder. Alle arbejder efter bedste hensigt og evne – Vi får bare ikke det resultat vi ønsker. Lige så langsomt opstår der subkulturer og effektiviteten og ansvarligheden skrider. Det ser ud til at der arbejdes godt. Der er en god stemning, men effektiviteten er lavere og kvaliteten dårligere.
1.
Hav en TYDELIG beskrivelse af hvordan virksomhedens strategi skal omsættes.
HVAD skal direktionen, ledelsen og de enkelte teams gøre for at strategien bliver omsat til konkrete handlinger hos hver enkelt medarbejder?
2.
Dine PROCESSER skal passe til den ramme de skal være VIRKSOMME i.
Kan medarbejderne ikke se meningen med processerne, bliver de heller ikke efterlevet. I stedet får du dårligere performance, flere fejl og dårligere produkter.
3.
Skab en kultur hvor det at FORTÆLLE OM FEJL BELØNNES. Piloter og deres passagerer er formentlig glade for at piloterne turde begynde at fortælle om ”near by accidents”. Embrace failure kulturen fører til ønsket om, at procedurerne står kniv skarpt.